اپل ایفون ۱۴

شرکت پر سر و صدای اپل در هر سال تنها یک سری از گوشی‌های محبوب و دوست‌داشتی آیفون را به بازار عرضه می‌کند و حال که سری ۱۳ درحال فروش در بازارهای جهانی است، ممکن است برایتان سوال باشد که آیفون ۱۴ کی میاد و یا اینکه ایفون ۱۴ کی رونمایی میشود ؟ فروشگاه اینترنتی نوید گروپ در ادامه به این پرسش پاسخ خواهد داد.

ایفون ۱۴ کی میاد و تاریخ عرضه سری آیفون 14 چه زمانی خواهد بود؟

تغییرات ایفون ۱۴

از آنجائیکه آیفون چندین سال است که یک روال ثابت را طی کرده، کاملاً قابل پیش‌بینی است که سری ۱۴ از جدیدترین تراشه اپل یعنی Apple A16 Bionic استفاده خواهد کرد و به احتمال زیاد تراشه فرآیند ساخت ۴ نانومتری خواهد داشت، بعید است که تغییرات ظاهری در سری ۱۴ چشمگیر باشد، اما نرم‌افزار و اکوسیستم تغییرات خوبی به همراه خواهند داشت و ios16 همراه با تم ایفون ۱۴ امکانات به‌روزی خواهد داشت.

آیفون ۱۴ کی میاد ؟

در پاسخ به این سوال که ایفون ۱۴ چه زمانی به بازار میاد می‌توان با قطعیت پاسخ داد که زودتر از پاییز ۱۴۰۱ نباید منتظر سری ۱۴ باشید و نمی‌توان تاریخ مشخصی برای آن تعیین کرد، اگر هم دقیقاً می‌خواهید بدانید آیفون ۱۴ کی میاد احتمال داده می‌شود که در سپتامبر ۲۰۲۲( اواخر شهویور ۱۴۰۰) خبرهای این سری در بازار پر می‌شود و بعد از آن نیز راهی بازار می‌شوند در نتیجه برای ایفون ۱۴ تاریخ عرضه حدودی ۱۵ الی ۲۵ سپتامبر مصادف با ۲۴ شهریور الی ۳ مهر ۱۴۰۱ را می‌توان حدس زد.

تیزر ایفون ۱۴ که به صورت غیر رسمی منتشر شده، بیان‌گر این است که در سری جدید خبری از آیفون مینی نخواهد بود و جای آن را نسخه جدیدی به نام مکس تحت عنوان iPhone 14 Max خواهد گرفت و احتمالاً دلیل این تصمیم عدم استقبال جهانی از سایز کوچک آیفون‌های Mini بوده‌ است. تصاویر آیفون ۱۴ نشان می‌دهد که این خانواده باز هم چهار نفری بوده و شامل نسخه معمولی، نسخه پرو، نسخه پرو مکس و در نهایت نسخه جدید مکس خواهد بود.

آیفون 14 پرو احتمالا به حفره و بریدگی کپسولی شکل بالای نمایشگر مجهز می‌شود

با توجه به تصاویر موجود در سایت های مختلف میتوان این نظر را داد در نسل جدید این غول تکنولوژی صفحه نمایش تا حدود زیادی بی حاشیه شده و در طراحی کناری میتوان فهمید اپل بالاخره به طراحی زمان استیو جابز و ایفون چهار رو اورده در نسخه های قبل هم شاهد شیشه ای شدن قاپ پشتی همانند سابق بودیم